Saeco Intelia EVO Focus HD8751/95

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia EVO Focus HD8751/95 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Bert 19-02-2017

Slecht storingsgevoelig rotding

Eerst geeft ie goed koffie en lekkere cappuccino en na een tijdje komen de problemen. druppelend kofiezetten melkopschuimer schuimt niet meer display kapot en nu ontkalken doet het zelfs niet meer.
Bij het grof vuil gezet en nooit meer een saeco.
Ik ben klaar ermee.

Peter_Abarth 19-02-2016

Hallo,

Inmiddels al meer dan 2 jaar naar volle tevredenheid de machine in gebruikt. Geen problemen gekend.

Soort koffiebonen bepaalt wel grotendeels de smaak van je kopje koffie. Al wel eens een zak weggegooid.

Volgende machine wordt wel een vol automaat. Losse stoompijpje is toch teveel gedoe voor ons dan.
Voorlopig kan deze nog wel mee is mijn beleving.

De machine wordt elke 2-3 weken schoongemaakt. Ontkalkingsprogramma wordt uiteraard ook opgevolgd wanneer de machine het aangeeft. Vanaf het begin ook met waterfilter gewerkt. volgt gevoelsmatig om de 3-4 maanden.

Koppenston 18-01-2016

Hierbij mijn 3de review. App. nu 14 maanden in bezit. Bij de vorige review had ik een storing aan het display. Opgestuurd naar Phillips (via Maxwel) en na 4 weken de machine weer retour. Phillips heeft ook de zetgroep vervangen en het maalsysteem gecontroleerd. De machine is weeer tip top in orde en geeft sinds 2 maanden wederom een heerlijk ... heet... kopje koffie of espresso af. Wederom dik tevreden over het app. en de serv. van Phillips. Zo... ik ga nog een kopje espresso maken.

Koppenston 30-09-2015

Apparaat nu 1 jaar in bezit. Lekkere koffie, goed heet... regelmatig een lekkere cappuccino. Dit wordt mij 2de review waarbij de duurzaamheid zakt naar een 7. Het display is defect. Hopelijk heb ik mijn machine snel weer terug want kan niet wennen aan de normale koffie of Senseo..... dus Phillips... maken en snel weer retour naar mij, zodat ik weer kan genieten van een lekkere espresso/ koffie...

Jambek1 13-04-2015

Als je Intelia niet snel koffie geeft, dus druppelt heb ik een oplossing. Ik vond het knap irritant dat het kopje druppel voor druppel in het kopje komt. Boven op de zetgroep zitten twee schroeven. Haal deze los. Dan 4 klemmen indrukken en het blok naar beneden schuiven. Onder op de cilinder zit een metalen filter. Deze er ook afschroeven, zet het filter in de ovenreiniger en wrijf er met een tandenborstel overheen tot je alle gaatjes weer open hebt. Voila. Ik ben benieuwd naar resultaten. Grt Jambek1

Kilia 15-02-2016

Geweldig, had het zelfde probleem! Had alles en nog wat geprobeerd en verwachtte al een dure reparatie. Heb de aanwijzingen gevolgd, er zat bij mijn filter heel veel aangekoekt koffiedik, totaal verstopt. De ovenreiniger had ik niet voorhanden, dus heb ik de filter gekookt in een pannetje met water en een vaatwastablet en natuurlijk ook flink met de tandenborstel geboend. Resultaat: ik kan weer genieten van een heerlijke cappuccino. Beste heer Jambek, HARTELIJK BEDANKT! groetjes Kilia

Esther 02-01-2018

Super tip! Machine loopt weer als vanouds. Weg met de haagse bakjes! Bedankt voor het vermelden hier!

Leon 03-11-2015

Supertip, had bijna nieuwe zetgroep besteld, bedankt Leon

Jambek1 04-01-2016

Graag gedaan. Ik ben inmiddels overgestapt op een delonghi MagnificaS plus. Display van de saeco voor de 2e maal kapot.Apparaat is veel makkelijker schoon te maken en goede koffie.

Kaylee 19-03-2016

Linda 14-11-2017

Bedankt voor de tip!
Ik heb niets gedemonteerd maar WD 40 op het metalen plaatje met gaatjes gespoten, daarna met een tandeborstel goed schoon gemaakt. Heel goed afspoelen en drogen!
De koffie loopt er weer met een flinke straal uit!

Kaylee 19-03-2016

Filmpje op youtube hoe je het moet doen. https://www.youtube.com/watch?v=KHZPCRokkYY

Linda 14-11-2017

Bedankt voor de tip! Als je maar eenmaal weet aan welk onderdeel het ligt, dan is het een makkie!
Ik heb niets gedemonteerd maar WD40 erop gespoten, even laten inwerken en met een tandborstel goed schoon gemaakt. Flink afspoelen onder stromend water en goed laten drogen.
De koffie loopt er weer met een flinke straal uit!

amahu 16-01-2016

Heeft iemand hier ook een foto bij? Zodat ik niet aan de verkeerde schroeven ga draaien? Alvast bedankt.

Cor 20-03-2016

Wauw wat een gouden tip. Dank je wel

Frank 09-04-2017

Fantastisch, intussen al 4 keer ontkalkt zonder resultaat tot ik deze review tegen kwam. Bedankt. 2 dagen zonder koffie gezeten, ik ben de gelukkigste man van Oostende momenteel. Un grand merci.

Marco 13-11-2017

Geweldig! Loopt weer als een zonnetje, dank je wel voor deze tip@

MacGyver 04-12-2015

Super tip!!!
De druk groep die al besteld is gaat mooi weer terug.
44,95 bespaard!
Bedankt

Wickwack 03-01-2016

Hoppetee, dit zijn mensen waar je wat aan hebt. Zetgroep uit elkaar gehaald en zat vol met aangekoekte zooi. Nu even in elkaar zetten maar ik ben er van overtuigd dat het werkt. Bedankt Jambek!

André 01-11-2017

Heel hartelijk dank voor de youtube...machine loopt weer als een tiet

Frans 06-05-2016

Janbek en de anderen. Inderdaad prima tip. Vanochtend filter eruit gehaald, schoongemaakt etc. en de Intelia loopt weer als een zonnetje!

Boy 15-11-2016

Goeie tip, hij loopt weer goed

Bartman 25-02-2018

Super tip inderdaad. Kost nauwelijks moeite. Veel dank.

Jupilertje 29-11-2016

Super! Ik stond op het punt om onze machine op te sturen en er in ieder geval 35€ onderzoekskosten aan te spenderen. Gelukkig toch nog even gezocht en hier de review van Jambek1 gevonden. Zeefje even losgeschroefd en in de ontvetter gelegd en met de elektrische tandenborstel schoongemaakt. Machine tapt weer als nieuw. Bedankt voor het delen!

Ed 21-10-2015

Beste Jambek, Heb het net geprobeert voor onze intuita. Zetgroep eruit, het zijn wel 2 torx schoeven en daarna het filter schoonmaken. Bij onze vorige Saeco deed ik dat ook regelmatig. Loop nu weer goed door!

Dank Ed

John Wibier 27-02-2015

December 2012 deze machine gekocht. Vanaf het begin tot aan nu, dus meerdere jaren, problemen met de machine. In het begin veelvuldig een storing als gevolg van geen druk cq. lucht in het systeem. Irritant en dit gebeurd regelmatig, zeker 1x per dag. Aangezien ik een koffie liefhebber ben, heb ik (te) lang gewacht om het probleem te melden, want dan ben ik de machine meerdere weken kwijt. Een jaar geleden gaat ineens de display kapot. Toen geen keus en de machine is opgehaald. Meteen een melding gemaakt van het lucht-in-de-leiding probleem. Ze zouden er naar kijken. Machine werd opgehaald door Servilux uit België. Machine na 2 weken weer terug. Display is ok, echter na een maand begon het luchtdruk verhaal weer opnieuw. Pffff. Toch heb ik dit weer te lang voor lief genomen en vandaag uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw Philips gebeld. Tja, vervelend zegt de dame, en ik zie dat u hierover eind 2013 ook al eens gebeld heeft. Maar helaas valt uw machine nu 2 maanden buiten de garantie. Sorry, ik kan onder garantie niets meer voor u doen.

Nou Philips, bedankt voor deze probleem machine en jullie opstelling inzake de garantie termijn. Op deze manier voor mij geen Saeco meer in de toekomst. pfffff

Als de machine het doet gaat het prima, maar ik heb veel te vaak dat de machine "blijft hangen" en opnieuw opgestart moet worden....

Daarom voor duurzaamheid een 4!!! misschien wel een 3. Maar dit cijfer geef ik dan Philips voor deze slechte service/afhandeling....

jmajansen 11-01-2016

ik heb dezelfde problemen waardeloze machine als hij twee jaar of ouder wordt

Koppenston 10-12-2014

Erg lekkere koffie met deze degelijk voelende en ogende machine. Keuze van koffie is even investeren in div merken maar dan merk je meteen de kwaliteit van de machine. Alle aroma's worden maximaal opgenomen in je espresso. Temperatuur is meer dan oké. Kortom een heel goede keuze wat mij betreft.

An-ton 05-07-2014

Wij hebben al verschillende apparaten van Saeco "versleten" waarover wij altijd redelijk tevreden waren. Dit is de eerste met een digitaal display. Op zich mooi maar het moet wel werken. Al na 2 weken gebruik gaf het aan dat er ontkalkt moest worden maar dat kon natuurlijk nog helemaal niet het geval zijn. 2 maanden mee gewacht en toen toch maar het ontkalkings setje aangeschaft en ontkalkt. Zoals te verwachten was dit zinloos want geen enkele verontreiniging in water aangetroffen maar goed het ontkalkingslichtje was weer uit dus prima zover. Binnen een week begon echter alweer het gezeur over het ontkalken en dat is tamelijk vervelend want wanneer is het echt nodig en als we er te lang mee wachten en er blijkt bij eventuele garantie toch sprake van kalkafzetting hoe wordt daarmee dan door de leverancier omgegaan? Verder tot nu toe redelijk tevreden alhoewel ook het lichtje van het afval bakje te pas en te onpas gaat branden soms al na een kopje. Wij redden het er voorlopig wel mee maar zou dit merk niet adviseren.

erikd_o 06-07-2014

Wij hebben deze machine nu ook een aantal maanden. Ik heb nog gewacht met het schrijven van een review, zodat ik voldoende ervaring er in kan verwerken.

De termijn tussen de ontkalkingen is afhankelijk van de op het apparaat ingestelde waterhardheid. Hoe je dat doet kun je vinden in de handleiding.

Het apparaat onthoudt wanneer de afvalbak is geleegd. Maar als je de afvalbak leegmaakt als het apparaat uitgeschakeld is, wordt dit niet meegerekend. Zo kan het gebeuren dat het apparaat denkt dat de afvalbak vol is na één kopje.

Vooruitlopend op mijn review kan ik melden dat ik helemaal niets op deze machine heb aan te merken, behalve dan de automatische uitschakeling na een half uur niet gebruiken. Dat is net iets te snel en helaas niet instelbaar.
Ik kan deze machine aan iedereen aanbevelen.

jmajansen 11-01-2016

na twee jaar beginnen de problemen waardeloze machine

Harry koffieleut 11-03-2014

Ruim ander half jaar in ons bezit. Vanaf november loopt de machine niet goed door en druppelt de koffie in het kopje. Dit terwijl altijd keurig via schema ontkalkt wordt.
Eerst opgestuurd naar de servicepartner van Philips in België. Na een week terug met de melding machine ontkalkt. Niet dus. Daarna op verzoek machine opgestuurd naar de firma e-care in Duiven. Twee maanden weggeweest en diverse onderdelen vervangen. Na drie maanden eindelijk weer een lekkere bak koffie. Nee dus. Op verzoek van Philips op 1 maart machine opnieuw naar e- care gestuurd om de klacht te bevestigen zodat nu de machine vervangen wordt. Nu blijkt dat e-care toch weer de machine probeert te repareren. Nog steeds geen lekkere bak koffie thuis. Ik heb Philips nu een ultimatum gesteld om alsnog de machine te vervangen. Lijkt mij zeker op zijn plaats als je al 4 maanden zonder werkend apparaat zit.
Kortom duurzaamheid nul.

Mauzerik 01-03-2014

Mooi apparaat met voldoende mogelijkheden, ook om de sterkte van je koffie of espresso in te stellen. Stoompijpje werkt ook prima, al gebruiken we het in de praktijk niet zo vaak, met name omdat je het anders dagelijks moet schoon houden.
Design bevalt ons heel goed.
Het maakt een groot verschil welke bonen je gebruikt, daar moeten mensen zich niet in vergissen.

A Stoffel 14-02-2014

Waardeloos product.
Dagelijks ogenschijnlijk kleine foutmeldingen, wat dan weer even duurt voor je het opgelost hebt.
Gaat nu voor de derde keer retour ivm defecte zetgroep en niet aangaan.
Helpdesk werkt redelijk efficient, helaas wel wachttijd voor ophalen en zeer groot gebrek in hun service:geen vervangend apparaat.
Philips claimt dat zij de problemen oplossen "en verder hoeft u niets te doen." Maar daarmee is het ongemak niet opgelost, gen koffie, belkosten, frustratie en het aanwezig zijn voor de pick-up.
Het is een ondeugdelijk apparaat. Niet aan beginnen.
Als het apparaat het doet is de koffie lekker, goed heet. Het is een basic apparaat, kies voor een andere.

Officiele reactie van Philips Nederland 17-02-2014

Beste A Stoffel,
Dat klinkt inderdaad niet goed, jammer dit te lezen. Mocht dit nou deze keer niet goed opgelost worden, neem dan zeker contact op met mij, dan kunnen we op zoek naar een oplossing. Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

Peter de Bock 25-01-2014

Erg tevreden. Ook ik vind de koffie (lungo) erg slap zoals deze is afgesteld af fabriek. Een grote mok wordt erg vol geschonken. De instellingen zijn gelukkig zeer eenvoudig (d.m.v. menu en knoppen) aan te passen. Hoeveelheid water iets vermindert, waarna de koffie echt perfect smaakt!

Je kunt ook nog de sterkte van de koffie afstellen op het apparaat. Daarnaast de mogelijkheid om een kopje sterk, normaal, slap te maken.

Espresso instelling was wel prima.

Officiële schoonmaak schema volgens boekje is echt van de gekke. Ik maak 4 keer per jaar i.p.v. elke maand het apparaat grondig schoon (kalk tablet e.t.c.). Verder om de dag de koffie drap lade en dagelijks de koffie rest bakje. Ik drink dagelijks 1 - 4 bakken koffie.

Conclusie: Heb het apparaat nu 14 maanden en bevalt erg goed.

peterw71 17-01-2014

* smaak: Met de meeste koffieboontjes en fijnste maalstand Vind ik de koffie nog steeds een beetje slap als ik dit vergelijk met mijn esspresso potje. ik heb verschillende koffiesoorten geprobeerd.

* Mogelijkheden: gewoon basic, vind ik prima

* Gebruiksgemak: Dit apparaat is bedoeld voor iemand die van heel veel schoonmaken houdt. Verder levert het een knoeiboel in de lekbak op. De bijgevoegde handleiding is een onhandig ingedeelde pdf, en vaak onduidelijk. Volgens de handleiding moet je erg vaak onderhoud plegen aan het apparaat. Bij het onderhoud is het plaatsen van de zogenaamde z-groep altijd een beetje prutsen voor dat het weer (hopelijk) past.

* Vormgeving: Deze is simpel en strak, prima

* Duurzaamheid: Bij mij is de grinder(maler) al 2 keer vastgelopen, hij blijft dan hulpeloos ronddraaien. waarschijnlijk had ik te harde boontjes oid gekocht. Dit geeft niet echt een betrouwbaar gevoel.

EvH1964 05-01-2014

Een paar weken in bezit van dit apparaat. Bevalt tot nu toe uitstekend. Mooie vormgeving en valt ( gelukkig) kleiner uit als ik dacht. Koffie is lekker en leuk om te maken. Nog even meerdere bonen uitproberen. Er wordt wel meer koffie vermalen dan ik dacht. Had op internet gelezen ongeveer 8 gram per kopje koffie maar 125 kopjes halen we bij lange na niet uit een kilo bonen. We gebruiken wel steeds de knop met de 3 boontjes voor sterkere koffie dus dan wordt er meer verbruikt. De koffiedrab is weer goed voor de tuin dus ach....
Een cappuccino lukt prima met houdbare melk ( beter dan dagvers) Eerst een espresso maken en vullen met de warme melk die opgestoomd is. Heb standaard een rvs kannetje onder de uitloop staan zodat het eerste water wordt opgevangen en ook het naspoel water. Anders is de opvangbak meteen vol. Heb nog geen aanwijzing gehad om te ontkalken, je kunt de machine instellen op de hardheid van het water uit je kraan. Slim bedacht.

Jos Mols 22-12-2013

Twee maanden geleden aangeschaft,eerder had ik al een saeco Philips cyntia die net na de garantie het volledig begaf.
Toch maar een nieuwe poging gedaan een saeco Philips intelia aan te schaffen(hoe dom kan je zijn).
Enfin gaat nu al voor de tweede keer retour ter reparative van de molen die weigerd dienst te doen.
Je zou op zijn minst verwachten nu dan een vervangend toestel aangeboden te krijgen tot de reparative is voltooid.
Maar nee die service is hun nog teveel.
Voor eenieder koop geen Philips koffieapparaat,mankementje kan je duur te staan komen.
Algemeen :
teveel om op te noemen maar vooral de aftersales, voor de tweede keer in een week terug ter reparatie, weer geen vervangend toestel, er dient gewaarschuwd te worden voor de aankoop.

ting24 20-12-2013

zelf je koffie kunnen maken naar smaak en sterkte, daar is het om draait bij een goed kop koffie. Alleen moet je zelf even uitzoeken welke koffiebonen je wilt

basuutdeventer 17-12-2013

Wij hebben hem nu een maand in bezit.
Probleem wat we nu al hebben is dat het stoompijpje geen schuim meer maakt. er komt een gigantich jankend geluid uit.
Ik zet namelijk elke dag wel 5 cappucino.

Wie kan ons helpen hiermee?

Hiervoor hadden we trouwens de manuto heb in 1 maand 2 nieuwe gehad, toen ik er klaar mee was hebben we deze gekozen, en nu al gezeur ermeer.

apparaat is al gereinigd volgens de calc clean schoonmaak functie

Arjan3879 11-03-2014

Dag Bas,

Hebben jullie nog altijd problemen met deze machine?
Wij willen er juist zo een aanschaffen...

Peter_Abarth 10-11-2013

Apparaat nu een paar dagen in bezit. Simpele bediening. Spreekt eigenlijk voor zich. Gewoon een genot om nu koffie te drinken. Zeer tevreden tot nu toe. Duurzaamheid nog wat lager ingeschaald. Zal de tijd moeten uitwijzen.

Keuze bonen vind ik nog erg lastig. Hebben nu een zak van de H... € 7,50 voor 1000 gram en dat smaakt goed vinden wij. Nu hebben we nog geen vergelijking met andere soorten, maar als ik die prijzen bekijk scheelt dat nogal. Misschien nog een keer proberen.

ting24 03-11-2013

Een apparaat waar een ieder zijn eigen sterkte van koffie kan bepalen,verder kind kan de was doen met z'n duidelijke bediening. Voor ons een toppertje om zelf een heerlijk vers bakkie koffie te zetten wanneer je maar wil. Het is een sieraad in de keuken met zijn mooie vormgeving

arjanboonacker 01-10-2013

Nu twee weken in bezit en de machine bevalt uitstekend. Na wat experimenteren met de afstelling prima smaak koffie gevonden. Check de online gebruiksaanwijzing hoe je de juiste waterhardheid in moet stellen met behulp van het meegeleverde strookje. Heel belangrijk anders moet je veel te vaak ontkalken!

willje 17-09-2013

een topproduct in deze prijsklasse
een makkelijke bediening van het apparaat
kwaliteit is uitstekend.
een zeer goed apparaat in deze prijsklasse !

linnydiem01 09-09-2013

hij is makkelijk te bedienen,kan alle soorten koffie zetten en de koffie is heerlijk en heel heet.hij laat zich makkelijk schoonmaken en in uit elkaar halen.
je hebt er niet veel werk aan en dat scheelt veel tijd
gr linda

egroenen 28-04-2013

Nu een aantal weken de Saeco HD8751/95 in huis. Besteld bij Koffiediscounter en de volgende dag al thuis bezorgd.

Erg blij met het apparaat. Prima koffie en makkelijk te onderhouden.
Goede prijs/kwaliteit!

thijspg 25-04-2013

Na twee weken gebruik erg tevreden over het apparaat. Het is makkelijk in gebruik, makkelijk in onderhoud en geeft uitstekende espressi. Vooral erg tevreden met de verhouding espresso - lungo (stevig bakkie - hollands bakkie).

Water, koekjes, bonenreservoir en zetgroep zijn erg makkelijk te onderhouden. Zetgroep wel echt één keer per week afspoelen, blijft toch wel aardig wat residu achter. Het afstellen is soms lastig, maar wanneer je de basis espresso regels in acht neemt is er een prima kopje koffie uit te krijgen.

Het sterkste punt van het apparaat: voor een relatief laag bedrag een hoogwaardige espresso!

JohanH79 20-04-2013

Heerlijke koffie tegen een betaalbare prijs! Mooi design en makkelijk schoon te maken! Nu met gratis kopjes en een extra jaar garantie.